Obsah Menu Vyhledávání

Aktuality

19.2.2009

FIRMY JSOU LÉPE PŘIPRAVENY NA EXPORT

19. únor 2009 (Exportér) - Čeští začínající exportéři neprovádějí při vstupu na cizí teritoria dostatečně průzkum trhu a podceňují marketingovou komunikaci. Naopak dobrých výsledků dosahují v oblastech hodnocení konkurenceschopnosti produktu, ceny, kvality a disponibilních výrobních kapacit. Tyto závěry vyplývají z průběžného hodnocení Dotazníku exportní připravenosti domácích malých a středních firem, který mohou podnikatelé vyplnit on-line přímo na stránkách agentury CzechTrade http://startexport.czechtrade.cz. Co se týká zkušeností malých a středních českých firem s vývozem zboží, jsou stále malé. Značnou zkušenost má pouze 19 % z nich, naproti tomu 37 % nemá žádnou nebo jen malou zkušenost s vývozem. Více než polovina (57 %) tvrdí, že by mohla snadno rychle splnit nové vývozní objednávky a je schopna s příchodem nových exportních příležitostí posílit stávající kapacity (53 %). Pro více než 44 % českých podniků je expor t hlavní prioritou. Výsledky shrnují odpovědi firem za uplynulé dva roky, což znamená, že se do nich ještě zcela nepromítly dopady současné ekonomické recese. Kvůli ní naopak řada firem, a to nejen malých a středních, své kapacity redukuje, protože jejich odbyt v zahraničí klesá. CzechTrade je připraven pomoci českým exportérům najít nové exportní příležitosti na nových trzích. »Za více než dva roky fungování Dotazníku exportní připravenosti se ukázalo, že jsme tuzemským exportérům nabídli užitečný zdroj informací. Dotazník nemá ambici hodnotit, zda je konkrétní firma na zahájení exportních aktivit dostatečně či nedostatečně připravena. Klient se z něj dozví, jak je na expor t připraven v porovnání s ostatními,« řekl Ivan Jukl, generální ředitel CzechTrade. Od zavedení služby využili možnost srovnání a vyplnili dotazník zástupci 572 firem.

Copyright © 2012 ČEB, a.s., Všechna práva vyhrazena

Kariéra

Mapa stránek | Developed by MEDIA FACTORY